Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023

ΝΙΚΗ ΣΤΟ 2ο ΓΥΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 10


  Νίκη  στον 2ο γύρο για την  Α΄ ομάδα του συλλόγου μας στο  πρωτάθλημα  κάτω των 10 ετών που διοργανώνει η ΕΣΣΘ-Χ. 

Αντιμετώπισε εντός έδρας την ομάδα της Ένωσης Σκακιστών Καλαμαριάς. Σκορ 2,5-1,5.

Η δεύτερη ομάδα μας είχε ρεπό.

Το πρωτάθλημα θα συνεχιστεί στις 4/2/2023, ακολουθούν τα ζευγάρια του 3ου γύρου




Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023

ΜΕ ΝΙΚΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

 


 

 Με νίκη ξεκίνησε η ομάδα μας τις υποχρεώσεις στον προκριματικό όμιλο Α΄ Εθνικής.

         Εντός έδρας κερδίσαμε την ομάδα της Σκακιστικής Παρέμβασης Τριανδρίας, με σκορ 5,5-4.
Την επόμενη Κυριακή 22 Ιανουαρίου αντιμετωπίζουμε εκτός έδρας την έτερη ομάδα τη Τριανδρίας τον Ο.Σ.ΤΡΙΑ.


Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023

ΠΡΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟ Γ΄ΓΚΡΟΥΠ ΤΟΥ 2ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

           

Με το καταπληκτικό αποτέλεσμα 9 βαθμούς σε 9 αγώνες ο Μητσόπουλος Γιάννης κατέκτησε την πρώτη θέση στο 2ο διεθνές τουρνουά Θεσσαλονίκης στο γ΄γκρουπ!

Στο ίδιο γκρούπ  ένας άλλος αθλητής του συλλόγου μας ο Μίγγας Δημήτρης κατέλαβε την τρίτη θέση με 6,5 βαθμούς σε 9 αγώνες. Πρώτη γυναίκα στο ίδιο γκρουπ η αθλήτρια του συλλόγου μας Κορωνάκη Γεωργία με  5,5 βαθμούς σε 9 αγώνες, στο ίδιο γκρούπ αγωνίστηκαν  από τον σύλλογό μας οι Στύλος Ιωάννης και ο Dubashinskii Lev.

Στο δεύτερο γκρουπ αγωνίστηκαν οι Σταματιάδης Γεώργιος, Μακρόπουλος Ανδρέας

Από αριστερά στη φωτογραφία: Κορωνάκη Γεωργία, Μίγγας Δημήτρης και Μητσόπουλος Γιάννης.





Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΣΚΑΚΙΟΥ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛHΘYΣΜΟ

 

 Όταν βλέπουμε ένα παιδί να παίζει σκάκι, είναι εύκολο για εμάς να συνδέσουμε μια τέτοια δραστηριότητα με την ανάπτυξη σημαντικών γνωστικών δεξιοτήτων. Το σκάκι γίνεται αντιληπτό ως ένας τρόπος βελτίωσης του λογικού συλλογισμού και της ικανότητας επίλυσης σύνθετων προβλημάτων. Ωστόσο, τι επίπεδο επιστημονικής επαλήθευσης έχουμε λάβει μέχρι στιγμής για αυτό το θέμα; Ο Περουβιανός ψυχολόγος Percy Guzman πραγματοποίησε μια πειραματική μελέτη για να διευκρινίσει αυτά τα ερωτήματα.




Εξετάζοντας τέσσερις μεταβλητές


Όταν βλέπουμε ένα παιδί να παίζει σκάκι, είναι εύκολο για εμάς να συνδέσουμε μια τέτοια δραστηριότητα με την ανάπτυξη σημαντικών γνωστικών δεξιοτήτων για την ακαδημαϊκή του ζωή και την προσαρμογή τους γενικότερα. Εξάλλου, το σκάκι είναι ευρέως γνωστό ως «επιστημονικό παιχνίδι»: μια πρόκληση για τη νοημοσύνη, ένας τρόπος βελτίωσης της λογικής και ένας τρόπος βελτίωσης της ικανότητας επίλυσης σύνθετων προβλημάτων. Μια πρόχειρη ανάλυση των γνωστικών εργασιών που παίζονται σε μια παρτίδα σκάκι φαίνεται να υποστηρίζει αυτή την αντίληψη, καθώς είναι αναμφισβήτητο ότι οι ψυχολογικές διαδικασίες της προσοχής, της συγκέντρωσης, της εστιακής και ομαδικής ανάλυσης, του υπολογισμού, της στρατηγικής και χωρικής όρασης, της φαντασίας και της απόφασης -η δημιουργία, μεταξύ άλλων, αποτελεί ουσιαστικό μέρος της σκακιστικής εμπειρίας. Ωστόσο, τι επίπεδο επιστημονικής επαλήθευσης έχουμε λάβει μέχρι στιγμής για αυτό το θέμα;

Στην πραγματικότητα, μόνο από τις τελευταίες δεκαετίες του περασμένου αιώνα έχουν αναπτυχθεί σταδιακά μελέτες με πειραματικό σχεδιασμό για την αποσαφήνιση του πανοράματος. Πριν από αυτό, τα βιβλία και τα περιοδικά ήταν άφθονα από ό,τι ήταν ουσιαστικά ανέκδοτες αναφορές και καθαρά θεωρητικές αναλύσεις, με την περιστασιακή εξαίρεση. Οι περισσότερες από αυτές τις έρευνες έχουν αναπτυχθεί στην Ευρώπη, ιδιαίτερα στην Ιταλία, ακολουθούμενες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ πολύ λίγες έχουν πραγματοποιηθεί στη Λατινική Αμερική. Τώρα, ο δρόμος έχει ξεκαθαρίσει, αν και δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε μεγάλη ακρίβεια σχετικά με το είδος των γνωστικών ή κοινωνικο-συναισθηματικών μεταβλητών που μπορούν να τονωθούν σημαντικά από την πρακτική του σκακιού σε παιδιά και νέους. Μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι: από ποια ηλικία και με ποια προσέγγιση θα πρέπει να γίνει ψυχαγωγικό σκάκι ή στοχευμένη προπόνηση. με ποια συχνότητα και ποια πρέπει να είναι η διάρκεια των συνεδριών. και για πόσους μήνες ή ακαδημαϊκές περιόδους.


Πειραματικές έρευνες


Από όλες τις μελέτες μετα-ανάλυσης που έχουν σχεδιαστεί αυστηρά (πειραματικές ή οιονεί πειραματικές) μόνο το 40% περίπου έχει καταφέρει να επιδείξει σημαντική επιρροή του σκακιού σε ψυχολογικές μεταβλητές (για παράδειγμα, Nicotera & Stuit, 2014; Sala & Gobet, 2016; Trinchero , 2012). Και τα αποτελέσματα που βρέθηκαν ήταν πιο αισθητά για τις μαθηματικές δεξιότητες, ακολουθούμενες από τις γνωστικές δεξιότητες και τις δεξιότητες ανάγνωσης (g= 0,382, 0,330 και 0,248, αντίστοιχα). Ομοίως, τέτοιες αναλύσεις έδειξαν ότι οι πιθανότητες επίτευξης καλών αποτελεσμάτων αυξάνονται εάν η επαφή με το παιχνίδι ξεκινά από την 1η ή τη 2η τάξη του δημοτικού σχολείου, εάν υπάρχει περιβάλλον χωρίς πίεση, εάν υπάρχει κίνητρο για την εξάσκηση των παιδιών από μόνα τους και εάν πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 25-30 ώρες προπόνησης και άσκησης σκακιού.

Σε αυτή τη γραμμή, ξεκινήσαμε να γράψουμε μια διδακτορική διατριβή ψυχολογίας (Guzman, 2022), η οποία είναι η πρώτη μελέτη στο Περού που θα συμβάλει στη διερεύνηση των δυνατοτήτων που δημιουργεί το σκάκι ως παιδαγωγικό όργανο και ως εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών και κοινωνικών -συναισθηματικές δεξιότητες με παιδιά δημοτικού. Δεν είναι απαραίτητο να εμβαθύνουμε στους περιορισμούς της ακαδημαϊκής επίδοσης που έχουν οι μαθητές μας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι αντικατοπτρίζονται στις διεθνείς αξιολογήσεις που πραγματοποιούνται τακτικά, και που καθιστούν επείγουσα την εύρεση μέσων, στρατηγικών και πόρων που επιτρέπουν στους νέους μας να ξυπνήσουν στο έργο των αυξανόμενων προκλήσεων που μας έχει παρουσιάσει εδώ και δεκαετίες η νεωτερικότητα και η παγκοσμιοποίηση. Το σκάκι είναι ένας πιθανός πόρος που, χωρίς μεγάλο κόστος και σε ένα παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό περιβάλλον, μπορεί να συμβάλει σε αυτόν τον στόχο, εκτός από την απόλαυση μιας καλής δημόσιας εικόνας ως χόμπι που διεγείρει τη λογική και την κριτική σκέψη.



Μεθοδολογία


Η μελέτη διεξήχθη με δείγμα 108 μαθητών (60 άνδρες και 48 γυναίκες) στην τέταρτη τάξη του δημοτικού σχολείου από κρατικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στη Μητροπολιτική Λίμα (κοινωνικοοικονομικό επίπεδο Γ και Δ), ηλικίας μεταξύ 9 και 10 ετών. να καταδείξουν την επιρροή του σκακιού στις προτεινόμενες ψυχολογικές μεταβλητές (διανοητική ικανότητα, αριθμητική κατανόηση, αναγνωστική κατανόηση και αυτοεκτίμηση) ήταν απαραίτητο η έρευνα να είναι πειραματική (οιονεί πειραματικός σχεδιασμός, καθώς δεν υπάρχει τυχαία κατανομή των θεμάτων), με αξιολογήσεις πριν και μετά τη δοκιμή και με δύο ομάδες αντίθεσης: την παραδοσιακή ομάδα ελέγχου και την ομάδα ενεργού ελέγχου.



Η συμπερίληψη μιας ενεργού ομάδας ελέγχου χρησιμεύει για να αποσαφηνιστεί η επιρροή μη ειδικών παραγόντων και παραγόντων εικονικού “φαρμάκου” που σχετίζονται με την παρουσία ενός εκπαιδευτή σκακιού που εκτελεί μια εβδομαδιαία δραστηριότητα με την πειραματική ομάδα — επιλέχθηκε η διδασκαλία στη Μαρινέρα, έναν εθνικό χορό στο Περού. για το σκοπό αυτό. Αυτή η διπλή αντίθεση στο σχεδιασμό είχε προταθεί σε αξιολογήσεις προηγούμενων μελετών, αλλά δεν είχε εφαρμοστεί σχεδόν ποτέ στην πράξη. Έτσι, για να καταδειχθεί η θετική επιρροή της σκακιστικής πρακτικής στους μαθητές, ήταν απαραίτητο, ξεκινώντας από μια κατάσταση ισότητας μεταξύ των τριών ομάδων (pretest), να βρεθούν στατιστικά σημαντικές διαφορές στο post-test υπέρ της πειραματικής ομάδας. σε σύγκριση με τις δύο ομάδες ελέγχου.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε αποτελεσματικά για 5 μήνες, με συνολικά 20 συνεδρίες διάρκειας περίπου 90 λεπτών η καθεμία. Οι συνεδρίες της πειραματικής ομάδας γίνονταν εβδομαδιαία στην ίδια τάξη και είχαν υπεύθυνο έναν εξειδικευμένο δάσκαλο, ο οποίος χρησιμοποίησε το κατάλληλο υλικό: μια σκακιέρα τοίχου με μαγνητισμένα κομμάτια, 15 σετ σκακιού με ξύλινη σκακιέρα και συμπαγή πλαστικά κομμάτια (μέγεθος 4). , μαυροπίνακας, μαρκαδόρους και χαρτικά εάν υπάρχουν. Οι συνεδρίες είχαν ως στόχο να δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές να παίξουν μια παρτίδα σκακιού πλήρως (άνοιγμα, μέσο παιχνίδι και φινάλε), εφαρμόζοντας τους βασικούς κανόνες και στρατηγικές του παιχνιδιού. Θεωρήθηκε ότι ξεκίνησαν από το «επίπεδο μηδέν» — δηλαδή δεν είχαν προηγούμενη γνώση. Κάθε συνεδρία είχε σαφώς καθορισμένους στόχους, επαρκείς πόρους και συμμορφωνόταν με τη μεθοδολογία που είχε προγραμματιστεί εκ των προτέρων. Ταυτόχρονα και με την ίδια κατανομή χρόνου, η ομάδα ενεργού ελέγχου είχε και τα μαθήματα Marinera με εξειδικευμένο δάσκαλο στο αίθριο δίπλα στην τάξη τους.

Τέσσερα ψυχολογικά τεστ εφαρμόστηκαν για την αξιολόγηση των επιλεγμένων μεταβλητών, τόσο στο προ-τεστ όσο και στο μετά-τεστ στάδια:

Τεστ Προοδευτικών Μητρών, Ειδική Κλίμακα
Αριθμητική Κατανόηση για το Πρωτοβάθμιο Επίπεδο
Κατανόηση ανάγνωσης για το Δημοτικό Επίπεδο
Coopersmith Self-Esteem Inventory for School Children
Όλες αυτές οι δοκιμές είχαν προηγουμένως αποδειχθεί αξιόπιστες και έγκυρες σε αυτό το περιβάλλον.


Αποτελέσματα


Ίσα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες στατιστικές μεθόδους, στις προ-δοκιμαστικές αξιολογήσεις μεταξύ των τριών ομάδων. Στην αξιολόγηση μετά τη δοκιμή, επιτεύχθηκαν ίσα αποτελέσματα σε τρεις από τις τέσσερις μεταβλητές που εξετάστηκαν. η εξαίρεση ήταν η Απογραφή Αυτοεκτίμησης και μόνο στο υποδείγμα των ανδρών, όπου επαληθεύτηκε η ευνοϊκή επιρροή του σκακιού, καθώς η πειραματική ομάδα ξεπέρασε σημαντικά την ομάδα ελέγχου (p = 0,011, μέγεθος επίδρασης 0,84, μεγάλο) και την ενεργή ομάδα ελέγχου (ρ = 0,050, μέγεθος επίδρασης 0,74, μέσο).

Πιστεύουμε ότι αυτό το εύρημα βοηθά να εξηγηθεί εν μέρει η αντιληπτή υπεροχή των ανδρών έναντι των γυναικών στην εξάσκηση και τη μαεστρία στο σκάκι, μια υπεροχή που προκαλεί έκπληξη, καθώς περιλαμβάνει καθαρά ψυχολογικές δεξιότητες στις οποίες δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια ανισορροπία δεξιοτήτων. Όπως είναι γνωστό, στους αγώνες σκακιού υπάρχει συνήθως μια γυναικεία ομάδα και μια άλλη ανδρική ή ανοιχτή ομάδα (μπορεί να περιλαμβάνει γυναίκες που συμφωνούν να συναγωνιστούν άνδρες). Φυσικά, υπάρχουν συγκεκριμένες εξαιρέσεις, αλλά αυτό που αναφέρθηκε ισχύει σε όλες τις χώρες. Στην τελευταία λίστα βαθμολογιών της FIDE (Ιανουάριος 2023), δεν υπάρχει ούτε μία γυναίκα ανάμεσα στους 100 καλύτερους παίκτες στον κόσμο.

Διάφορες υποθέσεις έχουν διατυπωθεί για να εξηγήσουν αυτό το φαινόμενο, το οποίο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τη διαφορική ψυχολογία, δεδομένων των διαφορών στην επιθετικότητα, την πρωτοβουλία, τις χωρικές και χρονικές δεξιότητες, την αριθμητική ικανότητα, την επιμονή, τη συναισθηματικότητα και την υπομονή που υπάρχουν. Είναι ενδιαφέρον να καταλάβουμε εάν αυτές οι διαφορές έχουν να κάνουν περισσότερο με τη γενετική ή με το περιβάλλον. Μέχρι τώρα, δεν έχει επιτευχθεί συναίνεση σε αυτό το ερώτημα, αλλά φαίνεται ξεκάθαρο ότι το σκάκι προσελκύει περισσότερους άντρες και αισθάνονται πιο άνετα μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού. Εάν συμβαίνει αυτό, θα μπορούσε να υποτεθεί ότι η αυτοεκτίμηση, ως ρυθμιστική μεταβλητή, μπορεί να είναι ένα πρόσθετο στοιχείο μέσα στον αστερισμό των παραγόντων που, ενισχύοντας το αίσθημα του επιτεύγματος, της ικανότητας και της αναγνώρισης, συμβάλλει στην αντρική κυριαρχία — Δηλαδή, οι άνδρες δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο σκάκι, είναι πιο περήφανοι για τα καλά τους αποτελέσματα και νιώθουν περισσότερα κίνητρα να συνεχίσουν να βελτιώνονται (Maass, D'Ettole & Cadinu, 2008). Θα αφεθεί για μελλοντικές έρευνες για την ενίσχυση, την τεκμηρίωση ή την απόρριψη αυτής της εικασίας.

Επιστρέφοντας στους αρχικούς στόχους της μελέτης, δεν ήταν δυνατό να επαληθευτεί η ευνοϊκή επιρροή του σκακιού στις μεταβλητές της πνευματικής ικανότητας, της αριθμητικής κατανόησης ή της κατανόησης ανάγνωσης. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν τουλάχιστον τρεις παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα: (1) η ευαισθησία των ψυχολογικών οργάνων που χρησιμοποιήθηκαν, τα οποία λόγω των δικών τους χαρακτηριστικών και μεθόδου εφαρμογής, ίσως δεν ήταν τα καταλληλότερα για τον εντοπισμό θετικών αλλαγών. (2) ο περιορισμός στον αριθμό των συνεδριών εξάσκησης σκακιού (είκοσι) και στον χρόνο που διατέθηκε για τη μελέτη (πέντε μήνες), ο οποίος μόλις πληρούσε τα κατώτατα όρια που συνιστώνται από προηγούμενη έρευνα — δεδομένου ότι είναι δύσκολο σε μελέτες αυτού του είδους να είναι σε θέση να υπολογίζει στις βέλτιστες συνθήκες που είναι επιθυμητές για ένα πρόγραμμα τουλάχιστον μεσαίου βεληνεκούς· και (3), η παρουσία διαφορετικών δασκάλων υπεύθυνων για τις τέσσερις τάξεις που αποτελούσαν το δείγμα, καθώς η διαφορική παρέμβασή τους σε μαθήματα που σχετίζονται με τα μαθηματικά και την ανάγνωση θα μπορούσε κάλλιστα να επηρεάσει τις μεταβλητές που μελετήθηκαν, αποτελώντας έναν δύσκολο παράγοντα αξιολόγησης και ελέγχου. Σε αυτό το τελευταίο σημείο, ίσως ο μόνος τρόπος για να ξεπεραστεί αυτός ο δυνητικός περιορισμός θα ήταν να έχουμε ένα πολύ μεγαλύτερο δείγμα, από διάφορες δημοτικές τάξεις και από διαφορετικά σχολεία, το οποίο, λόγω του εύρους του, επιτρέπει την αποδυνάμωση της επιρροής των προσωπικών χαρακτηριστικών των δασκάλων. Υπεύθυνος.



Συμπέρασμα και συστάσεις



Ενθαρρύνεται η διεξαγωγή πρόσθετων πειραματικών μελετών που εφαρμόζουν αξιολογήσεις εισόδου και εξόδου στο σχεδιασμό τους, και ότι συνεχίζουν αδιάκοπα για τουλάχιστον 8 μήνες και συμπληρώνουν συνολικά 25 έως 30 προπονήσεις, περίπου 90 λεπτά η καθεμία. Ομοίως, και παράλληλα με τις έρευνες με μεγάλα δείγματα, θα μπορούσαν να αναπτυχθούν πιο εις βάθος μελέτες με μικρά αλλά επιλεγμένα δείγματα — για παράδειγμα σκακιστών διαφορετικών κατηγοριών (αρχάριοι, ερασιτέχνες και μάστερ) — και χρησιμοποιώντας ατομικά ψυχολογικά τεστ μεγαλύτερης ευαισθησίας και ιδιαιτερότητας, που διερευνούν περιοχές και ψυχολογικές διεργασίες με πιο βαθύ τρόπο: για παράδειγμα, με συγκριτικές αναλύσεις εργασιακής και μακροπρόθεσμης μνήμης, οπτική και χωρικής φαντασίας, εικονιστικούς υπολογισμούς, επιλεκτική και σφαιρική προσοχή, αφηρημένο συλλογισμό, ιδιοσυγκρασία και κοινωνική ζωή . Ή επικεντρωθείτε σε άλλες εκτελεστικές λειτουργίες: προγραμματισμός, αυτορύθμιση, νοητική ευελιξία, αναστολή και διαχείριση χρόνου.

Τέλος, πιστεύουμε ότι η διερεύνηση της επιρροής της σκακιστικής πρακτικής στις ψυχολογικές και γνωστικές μεταβλητές απέχει ακόμη πολύ από το να καταλήξει. Οι υποθέσεις για θετική επίδραση δεν έχουν πάντα επαληθευτεί σε αυστηρές μελέτες με στιβαρούς και απαιτητικούς σχεδιασμούς, αλλά υπάρχουν πολλά υποσχόμενα σημάδια με τη μορφή ευνοϊκών αποτελεσμάτων που δικαιολογούν περαιτέρω διερεύνηση. Το σκάκι εξακολουθεί να είναι ένα πιθανό εργαλείο που — με χαμηλό κόστος και διασκεδαστικό περιβάλλον — μπορεί να αποφέρει στους ασκούμενους του, ιδιαίτερα στα παιδιά και τους νέους.



Μεταφρασμένο από την chessbase.com






Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ 17/12/2022 Π.Κ. Ν.ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ

  Σήμερα στις 17/12/2022  στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του πολιτιστικού κέντρου στη Ν. Ραιδεστό πραγματοποιήθηκε η εορταστική εκδήλωση του συλλόγου μας.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε μικρούς και μεγάλους που παρευρέθησαν στην εκδήλωση.

Μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε καλύτερα τα νέα μέλη του συλλόγου και να παρουσιάσουμε τον σύλλογό μας που μετράει μόλις τρία χρόνια λειτουργίας. Προσφέρθηκαν στους παρευρισκόμενους γλυκά, χυμοί, καφέδες και φυσικά υπήρχαν και οι σκακιέρες που φιλοξένησαν μικρούς και μεγάλους αθλητές. Καλωσορίσαμε και τους νέους αθλητές που μεταγράφηκαν πρόσφατα στην ομάδα μας.

Με την ευκαιρία δόθηκαν στους μικρούς αθλητές  οι μπλούζες του συλλόγου.

Έγινε πρόταση από το Δ.Σ.  για  δημιουργία τράπεζας αίματος από τα μέλη του συλλόγου, ευελπιστούμε στο άμεσο μέλλον να μπορέσει να πραγματωθεί, φυσικά με την στήριξη όλων μας.

Ευχόμαστε σε όλους  υγεία και πρόοδο και ο νέος χρόνος να μας δώσει ότι μας στέρησε ο προηγούμενος.




Δελτίο Τύπου 16/12/2022 7ο ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΥΣΗΣ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

 Επανεκκίνηση και αέρας ανανέωσης

Μετά από δύο ματαιώσεις λόγω της πανδημίας η επανεκκίνηση του μαζικότερου διαγωνισμού «Solving Chess» στη χώρα μας έγινε πραγματικότητα την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022. Περίπου 100 λύτες σε 14 ελληνικές πόλεις έδωσαν το παρόν και εντάχθηκαν στον ίδιο πίνακα βαθμολογίας, καθώς αντιμετώπισαν τα ίδια θέματα κάτω από τις ίδιες συνθήκες.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στις συμμετοχές συναντάμε ισχυρούς λύτες που για κάποιους λόγους είχαν καιρό να εμφανιστούν σε αξιολογημένους αγώνες (Κούρκουλος-Αρδίτης, Παπασταυρόπουλος, Ιλαντζής, Αλεξάνδρου, Μητσάκης κ.ά.) αλλά και καινούριους -ή σχεδόν- φίλους του χώρου που, αν «ήρθαν για να μείνουν» δίνουν ελπίδες για την αναγκαία ανανέωση στο καλλιτεχνικό σκάκι. Θα επισημάνουμε, στην κατηγορία αυτή, τους: Γιάννη Καλογερή, Αλέξανδρο Παπασημακόπουλο, Γεράσιμο Παναγιωτακόπουλο, Μαριάννα Στεφανίδη (Αθήνα) και ιδιαίτερα τους εφήβους Βίκτωρα Στεφάν και Σπυρίδωνα Κολυτά που αγωνίστηκαν στα Ιωάννινα.

Στον αγωνιστικό τομέα τώρα: Άνετη πρωτιά για τον Σταμάτη Κούρκουλο-Αρδίτη που, αν δεν ήταν απορροφημένος στην προσπάθειά του για τον τίτλο του GM στο ΟΤΒ σκάκι, θα μπορούσε να είναι και πρωταθλητής στο καλλιτεχνικό. Έκπληξη των αγώνων ο Παναγιώτης Μασούρος (Πάτρα) στη 2η θέση, έμπειρος λύτης που ωστόσο πρώτη φορά φτάνει σε τέτοια επίπεδα απόδοσης. Στην τριάδα και ο Ανδρέας Παπασταυρόπουλος -το καλλ. σκάκι στην Ελλάδα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένο με το όνομά του. Ακολουθούν οι Σκυριανόγλου και Κονιδάρης ενώ βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου, εάν υπήρχε, θα έπαιρνε ο Γιάννης Καλογερής. Στους εφήβους (μέχρι 23ών ετών) πρωτιά για τον πατρινό Γιάννη Κόλλια, στις γυναίκες για την Πετρούλα Κευσίκογλου. Μετά το τέλος του βαθμολογικού πίνακα θα συναντήσουμε, εκτός συναγωνισμού, τρεις ακόμα συμμετοχές, χρήσιμες για συγκρίσεις. Δεν αποτελεί πάντως έκπληξη το 100% του Νίκου Σιδηρόπουλου, που συγκαταλέγεται πια στους ισχυρότερους λύτες του κόσμου και ξεκίνησε την πορεία του στο 1ο Κύπελλο Λύσης το 2014…

Όσον αφορά την αυξομείωση του βαθμού αξιολόγησης (rating) αυτή θα γίνει γνωστή όταν το τουρνουά καταγραφεί και αξιολογηθεί από την παγκόσμια ομοσπονδία (WFCC), περίπου σε μία εβδομάδα. Όσοι… καίγονται ας ρίχνουν μια ματιά στο solving.wfcc.ch

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά: α) τους διοργανωτές των πόλεων που συμμετείχαν στη διοργάνωση (Άγ. Δημήτριος Ραχών & Άγ. Κήρυκος Ικαρίας, Αγριά Μαγνησίας, Αθήνα, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Ερμούπολη Σύρου, Ηράκλειο Κρήτης, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα -χαιρετίζουμε τη νέα πόλη που προστέθηκε στην «οικογένεια»- Καρλόβασι Σάμου, Πάτρα, Πρέβεζα και Χανιά) αλλά και αυτών στις οποίες ο διαγωνισμός δεν πραγματοποιήθηκε τελικά για διάφορους λόγους (Άμφισσα, Πτολεμαΐδα, Χαλκίδα). β) όσους βοήθησαν ιδιαίτερα στην προβολή της διοργάνωσης: Μανώλη Μανωλά, Μαριάννα Στεφανίδη, Κοσμά Κέφαλο γ) τον Χάρη Φουγιαξή  που επωμίστηκε το δύσκολο έργο της αποτύπωσης όλου του υλικού και των αποτελεσμάτων στη ζητούμενη μορφή από την WFCC. Κυρίως όμως όλους τους λύτες που πήραν μέρος!

Για επίλογο οι εντυπώσεις ενός ισχυρού σκακιστή που στο 7ο Κύπελλο είχε την πρώτη του «επίσημη» επαφή με το καλλιτεχνικό σκάκι: «Ευχαριστούμε για όλα! Θα χαρώ πολύ να ξαναέρθω, εφόσον το επιτρέπει το πρόγραμμα! […] Το καλλιτεχνικό σκάκι, δεν είναι εκεί που του αξίζει, και θα προσπαθήσω να το αλλάξω όσο μπορώ από την πλευρά μου!»

Και του χρόνου λοιπόν!

Νίκος Μενδρινός, υπεύθυνος διοργάνωσης του 7ου Κυπέλλου Λύσης

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΩΡΙΩΝ U 8, U 10, u 12 ΚΑΙ ΚΥΠΕΛΛΟΥ ΜΝΗΜΗΣ

 Το Σαββατοκύριακο 10-11/12 ολοκληρώθηκαν τα ομαδικά πρωταθλήματα των κατηγόριων κάτω των 8 ετών ( bambini) κάτω των 10 ετών ( junikor) κάτω των 12 ετών ( παμπαίδων) και το ομαδικό κύπελλο μνήμης.


Ο σύλλογός μας επέλεξε να συμμετάσχει με πολλούς Αθλητές και στα τέσσερα πρωταθλήματα.

Συνολικά συμμετείχαν 25 αθλητές-ιες και στις τέσσερις διοργανώσεις 

Πολλά από τα παιδιά  πήραν το βάπτισμα του πυρός στο αγωνιστικό σκάκι  στα συγκεκριμένα πρωταθλήματα


Θέλουμε να συγχαρούμε όλα τα παιδιά  και κυρίως τα πιο μικρά για την προσπάθεια που κατέβαλαν

αλλά και τους γονείς τους που τα στήριξαν.

Τους ευχόμαστε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο και σύντομα θα δρέψουν τους καρπούς των κόπων τους.



Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 3-4/12

 Επιτυχία για την Α΄ομαδα μας που αγωνίζεται στο ομαδικο πρωταθλημα   junior-bambini  που διοργανωνει η ΕΣΣΘ-Χ. 

Νίκησε εντος εδρας την αντιστοιχη ομάδα του Σ.Σ. Κορδελιού - Ευόσμου με σκορ 3-1.

Η Β΄ ομάδα μας δεν κατόρθωσε να αγωνιστει εκτός έδρας με τον Πολύγυρο, λόγω  του ότι τρεις από τους τέσσερις αθλητές μας ήταν άρρωστοι.

Η ομάδα μας κάτω των 8, αγωνίστηκε εκτός έδρας με την Β΄ομάδα κάτω των 10 του Σ.Ο. σαχ, εχοντας μια σκακιέρα κενή μιας και η αθήτριά μας ήταν και αυτή άρρωστη και δεν μπορεσε να αγωνιστει, εχασε με σκορ 3-1/2.

Η ομάδα μας που συμμετέχει στο ομαδικό πρωτάθλημα κάτω των 12 αγωνιζόταν σήμερα εκτός έδρας με την αντίστοιχη της Ιωνίας Θεσσαλονίκης. Επιβλήθηκε με σκόρ 1,5-0,5 και οι δύο ομάδες είχαν από μία κενά σκακιέρα και αυτό τουλάχιστον όσο αφορά εμάς οφειλόταν στην αρρώστια της μικρής αθλήτριάς μας





Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022

7ο KΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΥΣΗΣ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022 Τελική Προκήρυξη

Ελάτε να γνωρίσετε τον κόσμο του Καλλιτεχνικού Σκακιού!

Μετά από δύο ματαιώσεις λόγω της πανδημίας θέλουμε να πιστεύουμε ότι τίποτα δεν θα εμποδίσει την επανεκκίνηση της μαζικότερης διοργάνωσης “Solving Chess” στη χώρα μας: Τη δεύτερη Κυριακή του Δεκεμβρίου, 11/12/2022 και ώρα 11.00-13.30 θα  πραγματοποιηθεί το 7ο Κύπελλο Ελλάδας στη Λύση Σκακιστικών Προβλημάτων, ο κυριότερος θεσμός διάδοσης  του Καλλιτεχνικού Σκακιού στην Ελλάδα από το 2014. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που:

α) απευθύνεται τόσο σε έμπειρους λύτες όσο και σε σκακιστές που ελάχιστα ή και καθόλου έχουν ασχοληθεί με τα σκακιστικά προβλήματα

β) θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα σε πολλές ελληνικές πόλεις, με κοινά θέματα και ενιαία βαθμολόγηση, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους σκακιστές να γνωρίσουν τον κόσμο του Καλλιτεχνικού Σκακιού.

Στο διαγωνισμό θα δοθούν προς λύση 14 προβλήματα από όλες τις «επίσημες» κατηγορίες (3 ορθόδοξα δύο κινήσεων, 3 σπουδές και από 2 ορθόδοξα τριών και περισσοτέρων κινήσεων, βοηθητικά και αντίστροφα) και οι διαγωνιζόμενοι θα προσπαθήσουν να λύσουν όσο περισσότερα μπορέσουν μέσα στο χρόνο των 2,5 ωρών. Τα περισσότερα προβλήματα έχουν επιλεγεί έτσι ώστε να είναι επιλύσιμα ακόμη και από άπειρους -στον τομέα αυτόν- σκακιστές, ενώ τα υπόλοιπα είναι επιπέδου διεθνών διαγωνισμών. Φυσικά πολύ χρήσιμο έως απαραίτητο θα ήταν οι αρχάριοι στη λύση να κατατοπιστούν εκ των προτέρων για το είδος των προβλημάτων που θα αντιμετωπίσουν, τον τρόπο γραφής των απαντήσεων, τις συνθήκες κλπ. Για το σκοπό αυτό υπάρχει πολύ χρήσιμο υλικό εδώ https://drive.google.com/drive/folders/1dKzBLmZC6FlrFb9_T-QKoLFijEx0daBA

(περιγραφή των έξι κατηγοριών προβλημάτων και του τρόπου γραφής των λύσεων, ειδική αναφορά στα βοηθητικά, τα αντίστροφα και τις σπουδές, όλα τα θέματα και οι λύσεις των 5 πρώτων Κυπέλλων κ.ά.)  καθώς και μία πολύ κατατοπιστική σχετική διάλεξη στο https://youtu.be/9zzVVvxgZaM

Ενημέρωση σχετικά με τους αγώνες θα υπάρχει στο www.kallitexniko-skaki.blogspot.gr

Συνοπτική περιγραφή

Τα προβλήματα μοιράζονται τυπωμένα σε διαγράμματα. Ο κάθε λύτης μπορεί να τοποθετήσει τις θέσεις στη σκακιέρα που του δίνεται (μπορεί να χρησιμοποιήσει και δικές του) και προσπαθεί να βρει τις λύσεις μετακινώντας, αν θέλει, τα κομμάτια. Καταγράφει τις απαντήσεις σε ειδικό φύλλο. Η σωστή και πλήρης λύση σε κάθε πρόβλημα βαθμολογείται με 5 βαθμούς. Συνεπώς το μάξιμουμ των δυνατών βαθμών είναι 14 προβλήματα x 5 βαθμοί = 70 βαθμοί. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, και μόνο τότε, υπερισχύει ο μικρότερος χρόνος (εδώ το μάξιμουμ είναι 150 λεπτά).

Βαθμολόγηση, βραβεύσεις, Rating

Οι απαντήσεις των λυτών όλης της χώρας θα συγκεντρωθούν και θα βαθμολογηθούν από τον «κεντρικό» διοργανωτή, ώστε να υπάρξει ενιαίος πίνακας βαθμολογίας. Τα αποτελέσματα θα «μετρήσουν» για το Διεθνές «Elo» (του Καλλιτεχνικού Σκακιού, εννοείται). Ο πρώτος στην κατάταξη καθώς και ο πρώτος έφηβος (θεωρείται όποιος δεν κλείσει, μέσα στο 2022, τα 23 του χρόνια, έχει δηλαδή γεννηθεί από το 1999 και μετά) θα βραβευθούν με κύπελλα, ενώ οι επόμενοι δύο με μετάλλια. Μετάλλιο θα απονεμηθεί και στην πρώτη γυναίκα. Οι κατά τόπους Διευθυντές Αγώνων μπορούν προαιρετικά να βαθμολογήσουν (ανεπίσημα) σε τοπικό επίπεδο τους λύτες της πόλης τους και να τους βραβεύσουν ανάλογα.

Ώρα έναρξης

Η ώρα έναρξης (11.00 π.μ.) θα τηρηθεί αυστηρά για ευνόητους λόγους (ανάγκη ταυτόχρονης έναρξης σε όλες τις πόλεις). Συνιστούμε σε όσους δεν έχουν εμπειρία τέτοιων διαγωνισμών, να προσέλθουν αρκετά νωρίτερα (20-30 λεπτά) ώστε να λύσουν με άνεση τυχόν απορίες τους.

Πόλεις όπου θα διεξαχθούν Διαγωνισμοί

ΑΘΗΝΑ (ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ): Αίθουσα του Σκακιστικού Ομίλου Ηλιούπολης (ΣΟΗ), Αλ. Παπαναστασίου & λεωφ. Βουλιαγμένης, χάρτης εδώ,  φωτογραφία εδώ,  συντεταγμένες εδώ

Υπεύθυνος: Νίκος Μενδρινός, τηλ. 210 9833452, email: nikmendrinos@gmail.com

ΠΑΤΡΑ: τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Κτήριο Η, Αίθουσα Η2.02, Μεγάλου Αλεξάνδρου 1 (TK 263 34) Κουκούλι Πάτρας.

Χάρτης Πανεπιστημιούπολης στο Κουκούλι:

https://www.ece.uop.gr/wp-content/uploads/2020/07/map.pdf

Υπεύθυνος: Σωτήρης Χριστοδούλου, τηλ. 6946004687, email: sxristod@office365.uop.gr

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (Θέρμη): Κολοκοτρώνη 10 (ΤΚ 57001). Υπεύθυνος: Αστέριος Λιάμος, τηλ. 6974900721, email: asteriosliamos@yahoo.gr

ΙΩΑΝΝΙΝΑ: Σύλλογος Ιωαννιτών Σκακιστών, Αγίας Μαρίνας 58. Υπεύθυνη: Βασιλική Παπαγεωργίου,   τηλ. 6949232402, email: ioakallitexnikoskaki@protonmail.com

Διαιτητής: Κώστας Πανακούλιας, τηλ. 6977154751, email: kpanakoulias@gmail.com 

ΧΑΝΙΑ: εντευκτήριο ΚΥΔΩΝΑ Χανίων (εντός Εθνικού Σταδίου Ελευθερίου Βενιζέλου και Κοραή γωνία- είσοδος από οδό Κοραή). Υπεύθυνος: Νίκος Σγουρός, τηλ. 6978777543, email: nsg1971@yahoo.gr

ΠΡΕΒΕΖΑ: Εθν. Αντιστάσεως & Κολοβού. Υπεύθυνος: Αντρέας Αθανασιάδης, τηλ. 6973240377,

email: andrewathanassiadis@gmail.com

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ: Σκακιστικό τμήμα Εθνικού, Πλατεία Πολυτεχνείου, Κτήριο Παλιάς Δημαρχίας, 1ος όροφος. Υπεύθυνη: Κωνσταντίνα Κουτσοπούλου, τηλ. 6974969279,

email: konstantinakoutsopoulou@outlook.com

ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ Σύρου: Βαρδάκειος Σχολή, Μ. Νόρδεστρομ 8. Υπεύθυνος: Μιχαήλ Κεραμιώτης,                τηλ. 6937313878, email: slowhand@otenet.gr

ΑΜΦΙΣΣΑ:  Ένωση Σκακιστών Άμφισσας, Πλατεία Ησαΐα. Υπεύθυνος: Κώστας Παπακωνσταντίνου,

τηλ. 6932380187, email: kpapako62@gmail.com

ΑΓ. ΚΗΡΥΚΟΣ & ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΧΩΝ Ικαρίας: Υπεύθυνος: Κοσμάς Κέφαλος, τηλ. 6955475693,

email: kosmaskefalos@gmail.com

ΔΡΑΜΑ: Υπεύθυνος: Χρήστος Δεμιρτζόγλου, τηλ. 6945499800, email: sidchris@gmail.com

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ: Υπεύθυνος: Κωνσταντίνος Χατζόπουλος, τηλ. 6977216604, email: xkostas@sch.gr


ΑΓΡΙΑ Μαγνησίας: Ξενοδοχείο VALIS Υπεύθυνος: Αντώνιος Σουλικιάς, τηλ. 6995994993,

email: topionaki@gmail.com

ΧΑΛΚΙΔΑ: Υπεύθυνος: Γιώργος Τσουνής, τηλ. 6932274274, email: tsounisg@gmail.com

ΗΡΑΚΛΕΙΟ Κρήτης: Υπεύθυνος: Νίκος Παπανδρέου, τηλ. 6970452377

ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ Σάμου: Γυμνάσιο Καρλ. Υπεύθυνος: Νίκος Ροκοπάνος, τηλ. 6934685843,

email: nikosrokopanos@gmail.com

Υπεύθυνος για τη γενική διοργάνωση είναι ο 5 φορές πρωταθλητής Ελλάδας -στη λύση σκακιστικών προβλημάτων- Νίκος Μενδρινός (στοιχεία επικοινωνίας πιο πάνω) σε συνεργασία με την

Επιτροπή Καλλιτεχνικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. Την τριμελή επιτροπή ενστάσεων, αρμόδια και για οτιδήποτε δεν αναφέρεται στην παρούσα Προκήρυξη, αποτελούν οι: Χάρης Φουγιαξής, Δημήτρης Σκυριανόγλου και Νίκος Μενδρινός. 

Αθήνα, 02.12.2022

ΕΥΧΕΣ

   Από όλους εμάς στην Ένωση Σκακιστών Δήμου Θέρμης, προπονητές , αθλητές και ΔΣ σας ευχόμαστε ολόψυχα χρόνια πολλά , καλή Ανάσταση με υγεία...